W grudniu zakończy się modernizacja linii kolejowej 405 Ustka-Słupsk-Miastko do granicy województwa pomorskiego – zapowiadają przedstawiciele PKP PLK. Dopiero wtedy pociągi zaczną jeździć z prędkością do 100 km/h na całej trasie.
Mimo że linia jest przejezdna, to od ponad roku między Słupskiem i Ustką składy nie rozwijają prędkości większej niż 80 km/h. Wszystko z powodu niezakończenia robót w terminie. Opóźnienie w realizacji inwestycji to już rok.
JESZCZE W TYM ROKU
Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK zapewnia, że inwestycja zostanie zakończona jeszcze w tym roku. Pociągi będą mogły jeździć szybciej i mijać się nie tylko na stacjach, ale również na tak zwanych „mijankach”.
Wciąż nie udało się zakończyć prac w tym zakresie na stacji w Charnowie. – Uruchomienie mijanki w Charnowie Słupskim planowane jest w grudniu. Na linii pociągi mogą mijać się dzięki dodatkowym torom w Kawczach, Kępicach i Słonowicach oraz na stacjach Miastko i Słupsk – podkreśla Przemysław Zieliński.
– Na stacji Ustka trwa budowa windy, która ułatwi dostęp podróżnych z wiaduktu nad stacją na perony. Gotowy jest szyb windy, trwa montaż urządzeń wewnątrz szybu. Zakończenie prac i uruchomienie windy planowane jest do końca listopada. Również w tym terminie planowane jest wykonanie wiaty na peronie nr 1 – dodaje.
WSPARCIE ZE STRONY URZĘDU
W sumie zmodernizowano około 70 km linii klejowej 405. PKP PLK przebudowały 19 stacji i przystanków kolejowych. Powstały dwa nowe przystanki: Słupsk-Północ i Ustka-Uroczysko. Zmodernizowano 48 obiektów inżynierskich, w tym cztery mosty i osiem wiaduktów. Przebudowano i unowocześniono infrastrukturę dla podróżnych, głównie osób niepełnosprawnych. Inwestycję o wartości ponad 170 mln złotych w większości sfinansowano ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Przemysław Woś/mk