Po drugiej fali pandemii, polski rząd zdecydował, że 12 lutego 2021 roku „poluzuje” obostrzenia związane z zamknięciem m.in. instytucji kultury. Można pójść do kina czy do muzeum, choć oczywiście instytucje też działają w reżimie sanitarnym, według ściśle określonych zasad. Jak w ciągu roku zmieniła się branża kultury w Polsce?
Jak instytucje kultury odnalazły się w wirtualnej rzeczywistości? I jak my – odbiorcy 0 korzystaliśmy z dóbr kultury w sieci? W jaki sposób pandemia zmieni nasze podejście do kultury? Pytań jest mnóstwo. A odpowiedzi… Część z nich przyniesie dopiero przyszłość.
– 12 marca 2020 napisałam pierwszy post z poleceniami dla znajomych o #KulturaWCzasachPandemii. Nie sądziłam, że rozejdzie się on viralowo, tworzenie listy poleceń stanie się moim codziennym zajęciem, a hasztag zacznie być używany niezależnie – opowiadała Marta Szadowiak, strateżka komunikacji z agencji Projekt PR.
W audycji „Złapane w sieci” Ewelina Potocka rozmawiała z Martą Szadowiak o tym, jak zmieniła się branża kulturalna w czasie pandemii i jakie to niesie ze sobą konsekwencje.
Ewelina Potocka/ap