Reklama serialu „Sexify” na falowcu zamalowana. „Tak duże powierzchnie można wykorzystywać bardziej pożytecznie”

Zniknął mural reklamowy z falowca przy ul. Kołobrzeskiej w Gdańsku. Za jego usunięciem postulowała gdańska radna Prawa i Sprawiedliwości Barbara Imianowska. Jej zdaniem malunek zachęcał dzieci i młodzież do obejrzenia serialu o zabarwieniu erotycznym w popularnym serwisie VOD. GZDiZ wyjaśnia, że nie ma wpływu na treść reklamy.

Barbara Imianowska w imieniu mieszkańców zwraca uwagę na problem regularnie pojawiających się murali na blokach w dzielnicy Przymorze. W ostatnim czasie falowiec przy ul. Kołobrzeskiej 42 został „ozdobiony” reklamą serialu z platformy Netflix pn. „Sexify”. Serial ten adresowany jest głównie do osób młodych, a jego celem jest edukacja seksualna młodzieży. Zdaniem radnej treści zawarte w produkcjach Neftlixa mocno przekraczają granice dobra moralnego i szacunku wobec intymności młodego człowieka. Rok temu pojawiła się podobna reklama serialu Sex Education (produkcji Neftlix), w którym pojawiały się sceny demoralizujące młodzież.

– Ścianę można było przeznaczyć na inny cel. Tak wielkie powierzchnie można wykorzystywać bardziej pożytecznie. Mamy piękne wydarzenia historyczne na Pomorzu. Dlaczego musimy oglądać takie kiczowate i niepokojące reklamy? – zastanawia się Barbara Imianowska, radna PiS.

CO NA TO GZDIZ ODPOWIEDZIALNY ZA ŁAD REKLAMOWY?

– Uchwała reguluje zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Uchwała Krajobrazowa Gdańska nie reguluje kwestii treści umieszczanych reklam. GZDiZ nie ma żadnych uprawnień, mających na celu weryfikację treści reklam, znajdujących się na prywatnych nieruchomościach – mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Sprawę obraźliwej lub nieobyczajnej reklamy (w subiektywnym odczuciu) można zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 2-3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów zakazuje się stosowania przez przedsiębiorcę praktyk godzących w zbiorowe interesy konsumentów.

Można się też zwrócić do Rady Reklamy. Jej misją jest dbanie o to, by przekaz reklamowy, bez względu na to, gdzie się pojawia, był uczciwy oraz zgodny ze standardami określonymi przez Kodeks Etyki Reklamy (to podstawowy dokument zawierający zasady odpowiedzialnej, rzetelnej komunikacji reklamowej.


mn

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj