Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku alarmuje, piętnastokrotny wzrost ruchu samochodów ciężarowych na Mierzei Wiślanej, związany z budową kanału żeglugowego, niszczy nieprzystosowaną do takiego natężenia ruchu i ciężaru pojazdów nawierzchnię drogi 501 na odcinku od Mikoszewa do dawnej osady Nowy Świat – miejsca przekopu.
Jak informuje dyrektor Grzegorz Stachowiak, Zarząd zabiega w Ministerstwie Infrastruktury o środki na przeprowadzenie niezbędnych prac remontowych na drodze 501. Rozmowy na ten temat toczyć mają się też z Urzędem Morskim w Gdyni – inwestorem przekopu przez Mierzeję.
– Remont drogi, nie przebudowa tylko remont, czyli doprowadzenie jej do takiego stanu, w jakim znajdowała się przed rozpoczęciem przekopu, kosztować będzie od 25 do 30 milionów złotych. W ramach prac trzeba będzie naprawić nawierzchnię poprzez ułożenie dwóch warstw bitumicznych i siatki wzmacniającej – wskazuje szef Zarządu Dróg Wojewódzkich.
INNA IWESTYCJA NA TYM TERENIE
Rozpoczęcie remontu odcinka z Mikoszewa do miejsca przekopu jest uzależnione od wyniku rozmów w ministerstwie. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku kończy już natomiast prace przy remoncie drugiego odcinka trasy 501 – od Skowronek do Piasków. Inwestycja o wartości 6,3 miliona złotych ma zakończyć się jeszcze przed wakacjami.
Witold Chrzanowski/pb