Dzień, tydzień, a może miesiąc? Ile powinno trwać prawidłowe wdrożenie nowego pracownika w obowiązki? Tę kwestię wyjaśnia Anita Wojtaś-Jakubowska z Gamfi.
Wyniki badania zrealizowanego przez firmę Gamfi wskazują, że firmy działające w Polsce bardzo szybko zamykają proces wdrożenia nowych pracowników.
– W przypadku 56 proc. nowo zatrudnionych ten proces trwał niecały tydzień, a z tej grupy aż 21 proc. miało tylko jeden dzień na zapoznanie się z nową organizacją. Dużo większy komfort miało 16 proc. pracowników, bo to były osoby, które miały do dyspozycji ponad miesiąc na wdrożenie się w nowe obowiązki zawodowe i kulturę nowego pracodawcy. Tymczasem perspektywa pracowników pokazuje, że potrzeby nowo zatrudnionych są znacznie większe – wskazywała Anita Wojtaś-Jakubowska.
Jakie są te potrzeby? – Jak pokazuje nasze badanie, aż 41 proc. osób czuło się w pełni przygotowanymi do wypełniania obowiązków po upływie kilku miesięcy, a 29 proc. weszło w nową organizację w ciągu tygodnia. Tylko 12 proc. odpowiedziało, że wystarczył im zaledwie jeden dzień na adaptację w nowym miejscu – przytaczała ekspertka.
Anita Wojtaś-Jakubowska stwierdziła, że nie dziwi jej rozbieżność między długością trwania procesów po stronie firm a oczekiwaniami pracowników. – Onboarding jest procesem, który ma przygotować pracownika do pełnej efektywności na stanowisku pracy, do możliwości wykonywania obowiązków w 100 proc., a ten proces, niezależnie od wielkości organizacji, nie zajmuje dni, tylko tygodnie i miesiące – podkreślała.
MarWer