Rusza przebudowa peronów i przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Pozostałe etapy nowego węzła, wkrótce

Wizualizacja przebudowy peronów (Graf. PLK SA)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Przedłużenie przejścia ułatwi pasażerom łączenie podróży pociągiem i autobusem oraz sprawniejszą komunikację w obszarze stacji w ramach planowanego węzła transportowego. 

Przejście będzie dłuższe od obecnego o  blisko 28 metrów.  Przewidziano go od wejścia na peron nr 2 do budowanego węzła transportowego z dworcem autobusowym. Inwestycja dofinansowana jest z środków unijnych, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” zrealizuje firma Mosty Gdynia s.c. za prawie 11 mln zł. . Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale tego roku.

Przedłużenie przejścia podziemnego to pierwszy etap modernizacji stacji Słupsk. W styczniu br. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji Słupsk. W ramach tej przebudowy powstaną trzy nowe perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji. Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi pasażerom orientację , a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów.

W ramach inwestycji na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy, umożliwiający przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru linii kolejowej 202. . W Kobylnicy Słupskiej zbudowany zostanie drugi peron, zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin.

Fot. PLK SA / Wizualizacja nowego mostu kolejowego na Słupi

Prace na stacji planowane są w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Szacowana wartość prac na stacji Słupsk to łącznie kilkaset mln zł. W ramach tej inwestycji powstanie też nowy dworzec kolejowy.

oprac. kan

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj