Marcin Horała został powołany na sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, ale jednocześnie przejściowo jest sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz pełnomocnikiem rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak zastrzegł, będzie pobierał wynagrodzenie tylko w jednym resorcie.
– Marcin Horała z dniem 15 kwietnia 2022 r. został powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Gratulujemy i witamy! – poinformowało w środę 20 kwietnia na Twitterze Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Wiceminister Horała wyjaśnił, że został powołany na sekretarza stanu w resorcie funduszy; nie został natomiast odwołany ze stanowiska sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury ani z funkcji pełnomocnika rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego.
DWA MINISTERSTWA, JEDNO WYNAGRODZENIE
– Obecnie jestem sekretarzem stanu jednocześnie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej oraz w Ministerstwie Infrastruktury. Wiąże się to z tym, że trwa proces legislacyjny dotyczący zmiany ustawy o działach i specustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, zgodnie z którym pełnomocnik rządu do spraw CPK oraz cały pion CPK zostaną przeniesione z Ministerstwa Infrastruktury do resortu funduszy – powiedział.
Marcin Horała dodał, że procedowany projekt ustawy został przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na rozpatrzenie przez rząd.
– W związku z tym w okresie przejściowym, powiedzmy: do czasu uchwalenia i wejścia w życie tej ustawy, chcemy, żeby ten proces przebiegał możliwie sprawnie i bezproblemowo. Dlatego będę jednocześnie w obu ministerstwach, co jest możliwe prawnie. Ale tylko w jednym z nich będę pobierał wynagrodzenie – wskazał.
CPK MA ZINTEGROWAĆ RÓŻNE RODZAJE TRANSPORTU
Marcin Horała jest absolwentem prawa i politologii na Uniwersytecie Gdańskim i posłem na Sejm RP VIII i IX kadencji. Był członkiem Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka oraz Komisji Ustawodawczej, a także przewodniczącym komisji śledczej do spraw wyłudzeń VAT w VIII kadencji Sejmu.
Centralny Port Komunikacyjny jest planowanym węzłem przesiadkowym między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach projektu w odległości 37 kilometrów na zachód od Warszawy, na obszarze około trzech tysięcy hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 milionów pasażerów rocznie.
PAP/MarWer