Początkowo był domeną hipsterów i posiadaczy iPhonów, od pewnego czasu można go zainstalować na telefonach z Androidem. Teraz zdobywa coraz większą popularność wśród Polaków. Instagram, bo o nim mowa, ściągnęło już na komórki ponad milion Polaków. Instagram to aplikacja działająca na zasadzie serwisu społecznościowego, dzięki której możemy dzielić się zdjęciami, zmodyfikowanymi przy pomocy wbudowanych filtrów. Szybki przegląd polskich profili pokazuje, że z aplikacji najczęściej korzystają osoby młode, aspirujące do nowoczesnego stylu życia.
Fotografie opisywane są przy pomocy tagów, czyli słów poprzedzonych znakiem #. Dzięki temu łatwiej znajdziemy zdjęcia z kategorii np. #morze, czy #Gdańsk.
Z badań przeprowadzonych w czerwcu dla portalu NowyMarketing.pl wynika, że polscy użytkownicy Instagrama doskonale opanowali język międzynarodowych tagów.
Najczęściej oznaczają nimi międzynarodowe marki, m.in iPhone, Coca-cola, Starbucks. Co ciekawe słowo #Gdańsk jest jednym z najbardziej popularnych tagów wśród polskich użytkowników aplikacji. Częściej wprowadzanym do opisów są jedynie #Polska i #Warszawa. Na szóstej pozycji jest #Gdynia.
W Gdańsku najczęściej fotografowane i wrzucane na Instagrama miejsca to Sołdek, Fontanna Neptuna, ulica Długa a także gdańskie kamienice i stoczniowe żurawie. Są też zdjęcia stadionu PGE Arena.