DCT będzie miało nowy terminal za 200 mln euro. Zobacz jak będzie wyglądał

wizualizacjadct

Więcej statków, rozładunków i kontenerów. W tym roku ruszy budowa nowego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, po zakończeniu budowy, będzie można przeładowywać do trzech milionów kontenerów rocznie. – Jesteśmy na etapie wyboru wykonawcy, który wybuduje terminal. Ogłosiliśmy przetarg, do którego zapraszamy firmy. Spośród zgłoszonych firm, wybierzemy tą, z którą podpiszemy umowę. I w tym roku rozpoczniemy budowę, mówi wiceprezes DCT Adam Żołnowski.

Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. – Cały czas się rozbudowujemy dlatego, że popyt na nasze usługi jest bardzo wysoki. W najbliższych latach coraz więcej towarów będzie eksportowanych i importowanych w kontenerach, mówi wiceprezes DCT.

Nowy terminal zostanie wyposażony w siedem najnowocześniejszych dźwigów klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. – Terminal zostanie skonstruowany w bardzo nowoczesny sposób. Poza dźwigami, chcielibyśmy, żeby terminal umożliwiał tankowanie, czyli żeby statki, które przypłyną do nas nie musiały tankować w krajach Europy Północnej, tłumaczy Adam Żołnowski.

– Więcej kontenerów w porcie nie wpłynie znacząco na wzrost ciężarówek poruszających się po Trójmiejskich drogach, zapewnia Jadwiga Grabowska z DCT. – Spora część ładunków będzie przesyłana dalej drogą morską. Poza tym przygotowaliśmy bocznicę kolejową, która ma cztery pełnowymiarowe tory. Wewnętrznie jesteśmy przygotowani na to, żeby wszystkie kontenery, które muszą zostać przewiezione drogą lądową, przemieścić przy pomocy pociągów, dodaje Grabowska.

Budowa nowego terminalu ma zakończyć się za dwa lata. Koszt budowy to około 200 milionów euro.
{flv}11374{/flv}

Video: DCT

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj