Dwa ronda przy Starogardzkiej i nowe połączenie z Obwodnicą Trójmiasta nad ekspresówką – tak miałby wyglądać rozbudowany węzeł Straszyn. Prace koncepcyjne wraz z programem funkcjonalno-użytkowym na zlecenie drogowców kończy już wykonawca południowego odcinka trasy metropolitalnej.
Choć od strony Gdyni do Straszyna trzeba będzie jechać przez nowe rondo bliżej Borkowa, to według analiz jest to najbardziej efektywne połączenie.
– Według symulacji takie połączenie daje gwarancję płynności ruchu – deklaruje Mateusz Brożyna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Inwestycja ma już ostateczną decyzję środowiskową. Lada chwila ogłoszony ma być przetarg na projekt budowlany. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy inwestycja w terenie miałaby się rozpocząć.
Przez Straszyn w ciągu doby przejeżdża 20 tysięcy samochodów. O rozbudowę węzła od dwóch lat apelują mieszkańcy. Zebrali w tej sprawie prawie cztery tysiące podpisów.
Sebastian Kwiatkowski/kł