Social media służą firmom do budowania marki i komunikacji z klientami oraz do prowadzenia sprzedaży – wskazali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Jak dodali, już 48 proc. firm korzysta z mediów społecznościowych w celach biznesowych, a dziesięć lat temu temu było to 19 proc.
Jak wynika z „Tygodnika Gospodarczego Polskiego Instytutu Ekonomicznego”, ponad 80 proc. dużych przedsiębiorstw wykorzystywało media społecznościowe w celu tworzenia wizerunku lub marketingu produktów (76 proc.) oraz do rekrutacji pracowników (58 proc.).
– W 2023 roku już blisko połowa (48 proc.) firm wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych. Jeszcze dekadę temu było to 19 proc. – czytamy.
Jak wskazano, social media służą nie tylko do budowania własnej marki i jako kanał komunikacji z klientami, ale także do prowadzenia sprzedaży.
JAK SPRZEDAWAĆ PRZEZ INTERNET?
Polski Instytut Ekonomiczny, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego, przekazał, że 18 proc. małych, średnich i dużych przedsiębiorstw prowadziło w 2022 roku sprzedaż elektroniczną. Najczęściej firmy realizowały e-sprzedaż za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji mobilnych (13 proc.). W 2023 roku stronę internetową miały dwie trzecie (67 proc.) przedsiębiorstw, a ponad 4 proc. z nich oferowało klientom aplikację do pobrania na smartfon. Z otwartych danych korzystało 15 proc., głównie duże firmy. Przedsiębiorcy wykorzystywali przede wszystkim dane gospodarcze i finansowe.
PIE to publiczny think tank ekonomiczny.
PAP/MarWer