Jedyny w Polsce kierunek dotyczący projektowania gier historycznych otwiera Uniwersytet Gdański. Studenci poznają między innymi tajniki konstruowania fabuły, operowania słowem czy tworzenia mechaniki i wzorców projektowych gier. Na pierwszy rok zaplanowano przyjęcie 25 osób.
Nowy kierunek – projektowanie gier historycznych – wystartuje w październiku tego roku. Zostanie uruchomiony na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego w ramach trzyletnich, dziennych studiów licencjackich.
– Warto podkreślić, że to jedyny taki kierunek w Polsce i prawdopodobnie na świecie. Żeby się na niego dostać, należy wziąć udział w standardowej procedurze rekrutacyjnej, w której liczą się wyniki na maturze – informuje dr Wacław Kulczykowski z Wydziału Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego.
Kulczykowski podkreśla, że studiowanie na wspomnianym kierunku poszerzy wiele możliwości studentów. – Oprócz wiedzy historycznej nasi studenci zyskają umiejętności związane z tytułowym projektowaniem gier. Stopniowo będą zdobywali wiedzę dotyczącą na przykład konstruowania fabuły, operowania słowem, tworzenia mechaniki wzorców projektowych gier, a także stosowania generatywnej sztucznej inteligencji. W trakcie studiów dowiedzą się także, jak wykorzystać nabyte umiejętności między innymi w popularyzacji nauki czy edukacji – sugeruje.
PRAWIE POŁOWA ZAJĘĆ PO ANGIELSKU
Jak dodaje przedstawiciel Wydziału Historycznego UG, aby studenci odnaleźli się na międzynarodowym rynku pracy, podczas zajęć szczególny nacisk zostanie położony na język angielski.
– Łącznie blisko 40 proc. przedmiotów na tym kierunku będzie prowadzone w tym języku. Przewidzieliśmy też takie przedmioty, jak planowanie karier, podstawy przedsiębiorczości czy podstawy zarządzania projektem. Duża część przedmiotu będzie do wyboru, a zdecydowana większość będzie opierać się na wykonywaniu ćwiczeń i metodzie projektu. Duży nacisk kładziemy także na pracę w zespołach – opowiada dr Kulczykowski.
Marta Włodarczyk/MarWer