Nowa forma oszustwa finansowego. Tym razem przestępcy podszywają się pod „skarbówkę”

(Fot. Pixabay.com)

Przed oszustami ostrzega Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku. Od podatników otrzymywane są sygnały o telefonicznych próbach wyłudzenia danych osobowych takich jak numer rachunku bankowego czy numer PESEL.

Sebastian Pakalski z Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku wskazuje, że do Ministerstwa Finansów docierają sygnały o licznych próbach oszustwa. – Osoby podające się za konsultantów infolinii lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać numer rachunku bankowego, numer PESEL lub też inne dane osobowe – tłumaczy Pakalski.

NIE PRZEKAZUJMY DANYCH

Przedstawiciel gdańskiej izby podkreśla, że pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. – W przypadku odebrania połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych: numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości ani numeru rachunku bankowego. Pod żadnym pozorem nie powinno się też przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy – przestrzega.

Jeśli oszust uzyska dostęp do danych logowania konta bankowości internetowej, zaleca się jak najszybsze skontaktowanie się z bankiem i zmianę hasła. Jeżeli doszło do wyłudzenia środków finansowych lub danych, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt na najbliższym komisariacie policji.

Marta Włodarczyk/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj