Elbląski port zyska dostęp do morza. Ministerstwo Infrastruktury podpisało umowę o współpracy z samorządem przy budowie ostatniego odcinka drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga. Jakie to przyniesie skutki?
Między innymi te kwestie w programie „Ludzie i Pieniądze” omawiali eksperci: Maciej Krzesiński, dyrektor handlowy w Porcie Gdynia, Tomasz Limon, prezes Pracodawców Pomorza oraz Bogdan Ołdakowski, prezes Actia Forum. Rozmowę poprowadziła Iwona Wysocka.
– Ważne jest też otoczenie Elbląga. Jest kilka poważnych firm, które dostarczają różnego rodzaju chociażby konstrukcje, mamy też tam dosyć duże zaplecze zbożowe. Patrząc chociażby z tej perspektywy port w Elblągu zdecydowanie ma szansę się rozwinąć – mówił Maciej Krzesiński.
– Jeśli zbuduje się infrastrukturę dostępową do portu, to jest szansa na to, że pojawią się tam jakieś jednostki – dodał Bogdan Ołdakowski.
– Myślę, że docelowo konieczne jest pogłębienie i zbudowanie kanałów żeglugowych łączących Elbląg z Wisłą, żeby można transportować towary również Wisłą – skomentował Tomasz Limon.
Dokończenie inwestycji będzie kosztowało około 30-35 milionów złotych.
Posłuchaj całej audycji:
raf