Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku poinformowała, że trwają ostatnie odbiory prac i roboty porządkowe. Przebudowano niemal 14-kilometrowy odcinek „krajówki”. Powstał nowy most, zatoki autobusowe, cztery ronda i ścieżka rowerowa wzdłuż całej długości trasy.
-To była duża inwestycja, podstawowym celem była nie tylko poprawa bezpieczeństwa na tej drodze, ale także podniesienie jej nośności do 11,5 tony na oś. Zostało jeszcze trochę prac porządkowych i odbiory oraz rozliczenie całościowe – informuje Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W szczytowym okresie na modernizowanej drodze funkcjonowało sześć punktów z ruchem wahadłowym, które powodowały, że przejazd pomiędzy Słupskiem a Ustką trwał nawet 40 minut. Pierwotnie planowano, że inwestycje będzie gotowa na koniec 2022 roku 2022. Opóźnienie wyniosło więc 16 miesięcy. Była szansa, że prace zakończą się w grudniu ubiegłego roku, ale roboty końcowe wstrzymała zima.
Pierwotnie planowano też, że modernizacja będzie kosztować 123 mln złotych, ale umowę aneksowano z powodu rosnących kosztów i prac dodatkowych. Teraz szacuje się, że prace kosztować będą ponad 148 mln złotych.
Przemek Woś/ar