Stacja Słupsk w przebudowie. Na linii 202 rozebrano 7 wiaduktów drogowych

Inwestycja rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku i planowana jest do 2026 r. (fot. Rewitalizacja Słupsk/UM Słupsk)

Nowe perony, centrum sterowania ruchem, większe przejście podziemne i zmodernizowane wiadukty kolejowe. W Słupsku trwa przebudowa stacji kolejowej. Mocno zaawansowane są też prace na linii 202 w kierunku Lęborka.

W Słupsku, przy czynnym ruchu pociągów PKP PLK realizuje prace poprzedzające budowę nowych torów. W części tzw. grupy towarowej między wiaduktem kolejowym nad ulicą Szczecińską a wiaduktem przy ulicy Koszalińskiej układany jest tłuczeń wraz z nową nawierzchnią torową.

Równolegle w toku jest przebudowa przejścia podziemnego oraz wiaduktów kolejowych nad ul. Szczecińską, oraz ul. Bałtycką.

– Obecnie trwa uzgadnianie organizacji ruchu na czas przebudowy wiaduktu nad ul. Grunwaldzką – mówi Przemysław Zieliński z PKP PLK. – Przy ul. Przemysłowej powstaje nowy budynek nastawni LCS Słupsk, z którego będzie prowadzony sprawny i bezpieczny ruch pociągów.

LINIA 202

Na szlaku Lębork – Słupsk, również przy zachowanym ruchu pociągów, realizowane są prace w ramach przygotowania terenu pod zabudowę drugiego toru, sieci trakcyjnej oraz systemu sterowania ruchem kolejowym. Podczas czerwcowego wstrzymania ruchu pociągów zbudowano 6 nowych przepustów oraz rozebrano 7 wiaduktów drogowych, które zastąpione zostaną przez nowe obiekty.

– Prace na stacji Słupsk oraz na odcinku linii kolejowej nr 202 Słupsk – Lębork to jedna z największych inwestycji PLK S.A. w woj. pomorskim – podkreśla Przemysław Zieliński.- Realizacja zadania zapewni lepszy dostęp do kolei na przebudowanych stacjach i przystankach oraz z nowych przystanków w Runowie, Łebieniu i Siemianicach. Budowa drugiego toru zwiększy przepustowość na trasie, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zwiększy to możliwości podróży oraz skróci czas przejazdu koleją między Słupskiem a Trójmiastem o około 15 minut. Pociągi pasażerskie przyśpieszą ze 120 km/h do 160 km/h, a towarowe z 70 km/h do 120 km/h.

Zakończenie inwestycji na stacji Słupsk oraz na odcinku Lębork – Słupsk planowane jest w 2026 r. Łączna wartość obu kontraktów wynosi ponad 1,8 mld zł netto.

Alek Radomski

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj