System Mevo świętuje pierwsze urodziny. Prezent z tej okazji dostali mieszkańcy

Spotkanie samorządowców z dziennikarzami w siedzibie operatora MEVO (fot. mat. pras./Konrad Kędzior)

Prawie 400 tysięcy użytkowników, 3 miliony podróży i 10 milionów przejechanych kilometrów – dziś pierwsze urodziny systemu Mevo. Z rowerów metropolitalnych można korzystać w 16 gminach aglomeracji, a w przyszłym roku zamierzają do nich dołączyć kolejne, między innymi Pruszcz Gdański.

Michał Banacki, wiceprezydent Sopotu, zapowiada, że system będzie konsekwentnie rozbudowywany i udoskonalany. – Mamy 3099 rowerów elektrycznych i 100 tradycyjnych, ale do tej naszej „rodziny” dołączyła setka nowych jednośladów. Reagujemy na sugestie mieszkańców i w związku z tym nowe rowery będą miały jeszcze lepsze, bardziej praktyczne i pojemne koszyki, tak, aby podróż nimi była jeszcze bardziej komfortowa. Trzeba też podkreślić, że nasze rowery, zarówno „elektryki”, jak i „klasyki”, są na bieżąco sprawdzane i serwisowane, aby zadbać o bezpieczeństwo – podkreśla.

URODZINOWY PREZENT DLA MIESZKAŃCÓW

Operator przygotował też urodzinowy prezent dla mieszkańców – w sobotę, 16 listopada, rowerami można podróżować za darmo. Wystarczy w aplikacji Mevo wybrać pole „Subskrypcja”, a tam – zakładkę „Urodziny Mevo”.

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz w siedzibie operatora MEVO (fot. mat. pras./Konrad Kędzior)

PRACA OPERATORA ZZA KULIS

Z okazji pierwszych urodzin użytkownicy mieli okazję zobaczyć jak wygląda praca operatora Mevo – katalońskiej firmy City Bike Global. Zwiedzający mogli obejrzeć magazyn, zobaczyć jak serwisowane są rowery, dowiedzieć się jak ładowane są baterie oraz jak wygląda praca Centrum Kontaktu.

– Obsługa 4099 rowerów w 16 gminach metropolii to duże wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Codziennie ponad 60 osób sprawdza stan rowerów, na bieżąco usuwa drobne usterki, sprawdza również poprawność działania aplikacji. Nasi pracownicy odbierają również telefony od użytkowników systemu. Przez rok pracownicy infolinii odpowiedzieli na ponad 100 tys. zgłoszeń: odebrali ponad 40 tys. połączeń, przeprowadzili 43 tys. rozmów w aplikacji i odpisali na 45 tys. maili. Pytania do infolinii dotyczą najczęściej kwestii technicznych związanych z obsługą konta, np. instrukcja zrobienia przerwy w podróży czy możliwość wypożyczenia dwóch rowerów za pośrednictwem jednego konta. Równie często pojawiały się zgłoszenia związane z nieprawidłowym wykorzystaniem rowerów przez innych użytkowników oraz propozycje dobudowania dodatkowych stacji postoju czy zwiększenia lub zmniejszenia liczby rowerów w danej lokalizacji – mówił Fernando Garcia Alonso – Prezes City Bike Global.

Marcin Lange/MarWer/puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj