Wielkoformatowe murale będą ostrzegać przed jazdą po alkoholu. Jeden z nich namalowany zostanie w Gdyni

Murale mają wyglądać jak okładki gazet z lat 50. i łącznie zajmować ponad 400m2. 7 lipca zostaną  odsłonięte w kilku miastach Polski, także w Gdyni na ul. Starowiejskiej. Wydarzenie odbędzie się w ramach akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Jej organizatorzy chcą zwrócić uwagę na bierność bliskich i współpasażerów, którzy nie reagują, gdy auto prowadzi osoba pod wpływem alkoholu. Celem akcji jest walka z przyzwoleniem na prowadzenie auta na „podwójnym gazie”.

W ramach tegorocznej kampanii odsłonięte zostaną wielkoformatowe murale w najbardziej ruchliwych punktach Warszawy, Poznania, Lublina oraz Gdyni. – Pamiętajmy, że wybierając się na urlop, odpowiadamy za bezpieczeństwo nie tylko własne, ale również bliskich i przyjaciół podróżujących z nami. Przekaz ten doskonale ilustrują murale, które powstały w ramach tegorocznej edycji akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Każda z prezentowanych na nich scen jest manifestem odpowiedzialnej – trzeźwej jazdy, tłumaczyła cel akcji Danuta Gut, przedstawicielka organizatora.

Akcja rozpoczęła się w 2008 roku. Jej znakiem rozpoznawczym są przekreślone kluczyki do samochodu. Ten symbol umieszczany jest na puszkach i butelkach piwa. Celem jest uświadomienie społeczeństwu jak zgubne skutki może nieść za sobą picie alkoholu i jazda samochodem. Współorganizatorami akcji są polskie browary i Komenda Główna Policji.

mili/mat

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj