Emocje odgrywają kluczową rolę w influencer marketingu. Blaski, cienie i ciekawostki

Julia Nerek (Fot. Radio Gdańsk/Pola Malańska)

W audycji „Świat Nowych Mediów” rozmawialiśmy z Julią Nerek, specjalistką od influencer marketingu z agencji Personal PR. Mówiliśmy o roli influencerów we współczesnym Internecie. Zastanawialiśmy się, kto może zostać taką osobą, jak wygląda ich działalność i w jaki sposób budują swoją społeczność.

Kto jest influencerem i jak można go definiować? Wszystko zależy od społeczności skupionej wokół twórcy. Omówiliśmy podział na mikro- i makroinfluencerów, wskazując, że mniejsi twórcy często mają większy wpływ na swoich odbiorców niż szeroko rozpoznawalne gwiazdy Internetu. Rozmawialiśmy również o zmianach w branży influencerów, które sprawiają, że marketing w social mediach coraz bardziej opiera się na autentyczności i budowaniu zaufania.

Poruszyliśmy także temat negatywnych aspektów działalności influencerów, w tym patostreamerów, którzy propagują zachowania nieetyczne i niezgodne z prawem. Omówiliśmy konsekwencje finansowania tego typu twórców. Ważnym wątkiem było także budowanie rozpoznawalności przez kontrowersyjne decyzje lub wybory ścieżki mogące odbić się negatywnie na rodzinie danej osoby.

Podkreśliliśmy, że odbiorcy powinni świadomie wybierać treści, które oglądają, a platformy społecznościowe powinny bardziej dbać o eliminację szkodliwego contentu.

Julia Nerek (fot. Radio Gdańsk/Pola Malańska)

W drugiej części audycji skupiliśmy się na influencerach, którzy dostarczają wartościowych treści i których warto obserwować. Julia Nerek wymieniła kilku twórców, którzy zajmują się edukacją i nauką, m.in. Dawida Myśliwca z Naukowego Bełkotu, który objaśnia zagadnienia naukowe, oraz Paulinę Mikułę z Mówiąc Inaczej, propagującą poprawną polszczyznę. Omówiliśmy także fenomen Pateca, podróżnika, który zdobył Mount Everest i Antarktydę, dokumentując swoje wyprawy na poziomie zbliżonym do filmów dokumentalnych. Podkreśliliśmy, że Internet daje przestrzeń nie tylko dla kontrowersyjnych treści, ale także dla twórców, którzy edukują i inspirują.

Inne wydania audycji „Świat Nowych Mediów” znajdziecie TUTAJ. Podobne tematy związane z Internetem, aplikacjami i nowymi mediami poruszaliśmy w audycji „Złapane w Sieci” – odcinki archiwalne są dostępne TUTAJ.

Posłuchaj audycji:

Filip Jędruch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj