Mieszkańcy Gdyni od poniedziałku będą mogli wybierać oficjalny logotyp setnych urodzin miasta. Pod głosowanie trafią trzy grafiki, wybrane przez konkursową kapitułę.
W sumie do konkursu zgłoszono 399 prac. Kilkadziesiąt z nich zdyskwalifikowano – niektóre z nich zostały stworzone przez sztuczną inteligencję, a inne były niezgodne z regulaminem.
FINAŁOWE PRACE
Jak przyznała Oktawia Gorzeńska, wiceprezydent Gdyni, wybór finałowych prac był bardzo trudny.
– Pierwszy logotyp jest troszeczkę przesunięty w poziomie. Ma konstrukcję symbolizującą linię horyzontu morskiego, czyli widok, który jest nieodłącznym elementem krajobrazu miasta – mówiła.
– Kolejny łączy ze sobą spotykające się motywy. Górna bryła to modernistyczny budynek, a dolny, niosący – kadłub statku, czyli też nawiązanie do naszego przywiązania do morza – tłumaczyła.
Trzeci logotyp z kolei zawiera elementy, która nawiązują do historii, architektury i tożsamości naszego miasta. Są to choćby linie nawiązujące do trzech charakterystycznych budynków naszej architektury – Miejskich Hal Targowych, budynku PLO i budynku Muzeum Emigracji – opisywała.
Głosować można elektronicznie poprzez strony konsultujemy.gdynia.pl oraz gdynia100.pl, lub tradycyjnie. Papierowe formularze znaleźć będzie można w miejskich instytucjach. Wyboru dokonywać można do 27 kwietnia, a autor zwycięskiej pracy otrzyma 25 tysięcy złotych.
Marcin Lange/aKa








