Połamane drzewo, dziura w chodniku czy ulicy, brak koszy czy nieodebrane śmieci. Mieszkańcy gminy Bytów takie sprawy mogą od kilku dni załatwić poprzez aplikację „Zgłoś Problem”. Reporter Radia Gdańsk przetestował jej działanie i zapytał mieszkańców, czy już zaczęli zgłaszać problemy.
Test, polegający na zgłoszeniu nieodebranych śmieci przy Bytowskich Jeziorkach, zakończył się sukcesem. Zgłoszenie trafiło do odpowiedniego wydziału, a pracownicy potwierdzili jego przyjęcie. Jak wyjaśnił zastępca burmistrza Przemysław Krawieczyński, system jest zaprojektowany tak, by sprawy trafiały bezpośrednio do odpowiedzialnych za nie osób.
– Otwieramy przeglądarkę internetową, wchodzimy na stronę urzędu miejskiego, otwieramy aplikację, która dotyczy zgłoszeń. Wybieramy temat zgłoszenia. Po wyborze tematu wpisujemy daną rzecz, czyli coś, co państwu przeszkadza, co państwo chcą zgłosić. Następnie zgłoszenie wpływa bezpośrednio do wydziału odpowiedzialnego za te zadania czy do pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za dane czynności – tłumaczył Przemysław Krawieczyński.
CZAS NA PROMOCJĘ
Mieszkańcy, z którymi rozmawiał reporter, chwalili pomysł, jednak niemal wszyscy z nich przyznali, że o istnieniu aplikacji dowiedzieli się od dziennikarza.
– Myślę, że to dobry pomysł, pod warunkiem, że będzie to bardziej rozpowszechnione. Ja jestem dosyć czynna w internecie, a pierwsze słyszę – powiedziała jedna z pytanych.
POSŁUCHAJ MIESZKAŃCÓW
Link do aplikacji „Zgłoś Problem” w gminie Bytów znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bytowie w zakładce Zgłoszenia. Poniżej materiał reportera Radia Gdańsk, który sprawdził, czy i jak działa nowa aplikacja.
Posłuchaj materiału, który zrealizował Marcin Pacyno:
oprac. puch





