Rynek usług i konsumpcji nie zauważa potrzeb starzejącego się społeczeństwa, które ma pieniądze

Ewa Navarro-Morra i Izabela Grajek-Czabajska (fot. Radio Gdańsk/Adrian Kasprzycki)

Polacy żyją najdłużej w historii. W ubiegłym roku mężczyźni żyli przeciętnie prawie 75 lat a kobiety ponad 82 lata – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Na ten temat dyskutowali goście audycji „Ludzie i Pieniądze”: Izabela Grajek-Czabajska, strateg marki ze Spin PR, oraz Ewa Navarro-Mora, dyrektor zarządzająca Swarovski Global Business Services.

Jak wskazywała Grajek-Czabajska, wzrost przeciętnego trwania życia w Polsce świadczy o poprawie jakości życia i lepszym dostępie do medycyny. Zauważa jednak, że są też wyzwania.

– Rynek usług i konsumpcji nie zauważa potrzeb starzejącego się społeczeństwa. My wciąż pomijamy tę grupę odbiorców na rynku konsumenta – podkreślała.

– To jest rynek, który już ma odchowane dzieci, spłacony kredyt i pieniądze, które jest w stanie przeznaczyć na siebie samego – dodała Navarro-Mora.

Wyzwaniem jest też rynek pracy, na którym już nawet osoby z grupy wiekowej powyżej 40. roku życia są dyskryminowane.

Rozmowę przeprowadziła Iwona Wysocka. Posłuchaj:

aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj