Gdańsk stawia na modę i chce kształcić najlepszych projektantów w kraju. W tym celu na Przymorzu otwarto Branżowe Centrum Umiejętności dla Przemysłu Mody. To miejsce, które ma połączyć szkoły z biznesem i prowadzić szkolenia na najwyższym poziomie.
O znaczeniu tej inwestycji opowiadała Agnieszka Owczarczak, przewodnicząca Rady Miasta Gdańska. – To właśnie tutaj, dzięki temu miejscu, młodzi ludzie, a także specjaliści zyskają możliwość zdobywania wiedzy, umiejętności praktycznych, rozwoju – zostanie im zapewnione wszystko to, co pozwoli im odnaleźć się w tak bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie mody i nowych technologii – mówiła.
– Jestem przekonana, że to miejsce stanie się przestrzenią inspiracji, współpracy i twórczego rozwoju, bo już samo jego powstanie świadczy o tym, że właśnie taki duch unosi się nad tą przestrzenią – dodała Owczarczak.

Branżowe Centrum Umiejętności (fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl)
WSPÓŁPRACA BIZNESU, SAMORZĄDU I EDUKACJI ZAWODOWEJ
– Ten projekt powstał dzięki inicjatywie przedsiębiorców, którzy wzięli sprawy w swoje ręce, oraz dzięki współpracy miasta i wsparciu środków unijnych z Krajowego Planu Odbudowy. To wyjątkowe partnerstwo pokazuje, jak ważna jest współpraca biznesu, samorządu i edukacji zawodowej – razem możemy tworzyć miejsca, w których młodzi ludzie zdobywają praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy – mówiła Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Centrum powstało przy Zespole Szkół Kreowania Wizerunku. Będzie oferowało pracodawcom organizację szkoleń, rozwój kompetencji oraz integrację pracowników i całej branży.
CZYM SĄ BRANŻOWE CENTRA UMIEJĘTNOŚCI?
Budowa centrum w Gdańsku jest częścią ogólnopolskiego projektu tworzenia 127 Branżowych Centrów Umiejętności. To nowe jednostki systemu oświaty, które mają kształcić, szkolić i egzaminować, wykraczając poza dotychczasowe tradycyjne modele kształcenia, szkolenia i doskonalenia zawodowego. Prowadzą one działalność w zakresie jednej z dziedzin zawodowych właściwych dla danej branży, wspierając współpracę szkół, placówek i uczelni z pracodawcami. Mają też wspierać realizację doradztwa zawodowego dla uczniów oraz aktywizację zawodową studentów, doktorantów i absolwentów studiów.
Oskar Bąk/aKa/am





