Czternaście firm zainteresowanych budową trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz

Planowany przebieg linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Akademiki Politechniki Gdańskiej w okolicy ul. Traugutta i Do Studzienki (fot. Paweł Marcinko / KFP)

Otwarto listę firm, które zgłosiły chęć udziału w drugim etapie przetargu na budowę trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Łącznie zainteresowanych jest ich 14.

Trasa tramwajowa Gdańsk Południe-Wrzeszcz to jedna z największych i najważniejszych inwestycji transportowych w mieście. Przetarg na budowę trasy prowadzony jest w formule dwuetapowej. Szesnastego czerwca ruszył pierwszy etap, czyli kwalifikacja kandydatów do realizacji inwestycji. Zgłoszenia do II etapu będą w najbliższym czasie analizowane pod względem formalno-prawnym. Po tym wybrane spółki przedstawią szczegółowe propozycje cenowe.

PLANOWANA INWESTYCJA OBEJMUJE:

  • budowę 3,75 km nowej linii tramwajowej oraz modernizację 0,6 km istniejącej linii,
  • budowę 7 nowych przystanków, w tym jednego węzła przesiadkowego autobusowo-tramwajowego,
  • budowę 4,8 km nowej trasy rowerowej i 2,8 km przebudowanych dróg,
  • budowę tunelu pod ul. Wileńską o długości 280 m, metodą wykopu otwartego,
  • zielone torowiska i nowoczesny tabor.

(graf. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska)

Trasa GPW ma zapewni szybkie połączenie między dzielnicami Piecki-Migowo – Wrzeszcz. W porach największego obciążenia tramwaje mają kursować co 5 minut.

Wartość całkowita projektu to ponad 800 mln zł. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w wysokości ponad 259 mln zł – to ponad 32 procent wartości całego przedsięwzięcia.

mat. pras./aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj