Rozpoczyna się wyburzanie kładki na gdańskiej Zaspie. Zostanie zastąpiona układem pięciu niższych kładek, które usprawnią komunikację pieszą i rowerową.
Prace mają być prowadzone etapowo, by zachować dostęp do przystanków tramwajowych i zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców.
– Kluczowe roboty rozbiórkowe nad torami będą prowadzone nocą, kiedy nie kursują tramwaje, co pozwoli utrzymać ruch w ciągu dnia. Zależy nam, by nowa infrastruktura była nie tylko funkcjonalna, ale też dostępna dla pieszych, rowerzystów i osób z ograniczoną mobilnością – mówi Krzysztof Małkowski, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

(Fot. UM Gdańsk/K. Jasiński)
BĘDĄ ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU
Zmieniona zostanie także organizacja ruchu. Wraz z rozpoczęciem prac, w sobotę 23 października wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej. Ruch w kierunku ul. Czarny Dwór zostanie przekierowany na sąsiednią jezdnię, a część relacji – w tym skręt w lewo z al. Rzeczypospolitej – będzie czasowo wyłączona.

(Graf. UM Gdańsk)
– Objazdy zostaną wyznaczone na najbliższych skrzyżowaniach i odpowiednio oznakowane. Priorytetem jest utrzymanie ruchu pieszych i rowerzystów przez cały czas trwania prac, dlatego rozbiórka prowadzona będzie etapami. Sygnalizacje świetlne w obszarze inwestycji są zintegrowane z systemem TRISTAR, co pozwala nam na bieżąco reagować i dostosowywać je do aktualnych potrzeb – wyjaśnia Agata Lewandowska, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym.
KONIEC REMONTU W POŁOWIE 2027 ROKU
Rozbiórka została podzielona na dwa główne etapy. Pierwszy potrwa do końca 2025 roku i obejmie demontaż części kładki od strony Wrzeszcza. W kolejnym etapie, od połowy 2026 roku, rozebrana zostanie część od strony Przymorza. Całość inwestycji zakończy się w połowie 2027 roku.

(Fot. UM Gdańsk/K. Jasiński)
Pierwsze nocne rozbiórki zaplanowano na drugą połowę listopada. Potrwają około trzech tygodni i będą prowadzone w godzinach nocnych – od północy do 4:30 – aby nie zakłócać ruchu tramwajowego i drogowego w ciągu dnia.
Posłuchaj materiału Oskara Bąka:
ua





