Po Lublinie i Olsztynie, Gdańsk stał się trzecim miastem, w którym funkcjonuje Terenowe Biuro Rzecznika Finansowego. Rzecznik to publiczna instytucja, która pomaga obywatelom w sporach z podmiotami rynku finansowego, takimi jak banki, firmy ubezpieczeniowe czy firmy pożyczkowe. Pełnomocnikiem terenowym w Gdańsku została dr Paulina Wyszyńska-Ślufińska z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, z którą rozmawiał Kuba Kaługa.
Jak podkreślała dr Wyszyńska-Ślufińska, otwarcie biura w Gdańsku jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców i ich poczucie bezradności w kontaktach z „machiną systemu finansowego”. – Rzecznik Finansowy to instytucja, która wspiera obywatela i ma mu pomóc w sporze – mówiła.
Eksperci Rzecznika Finansowego udzielają wsparcia merytorycznego w sprawach takich jak odmowa wypłaty odszkodowania, zaniżenie jego wysokości czy nieautoryzowane transakcje. Prowadzą też działalność edukacyjną i informacyjną. Wszystkie porady są w pełni nieodpłatne, co odróżnia tę pomoc od usług oferowanych w kancelariach prawnych.
📣 Mieszkańcy Pomorza będą mieli łatwiejszy dostęp do pomocy Rzecznika Finansowego
📌 Rzecznik Finansowy otworzył Biuro…Opublikowany przez Rzecznik Finansowy Wtorek, 21 października 2025
Biuro obejmuje cały region Pomorza i mieści się w budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego przy ul. Jana Bażyńskiego 6.
– Ważna jest działalność informacyjna i edukacyjna, aby ludzie wiedzieli, jak nie paść ofiarą oszustów. Technologia idzie do przodu i często dostajemy oferty typu: „Zainwestuj pieniądze, pewny zysk”. Ludzie myślą, że skoro sami są uczciwi, inni też nimi będą, ale czasy są trudne. Trzeba zachować ostrożność i wiedzieć, że np. pracownik banku raczej nie zadzwoni po dane do logowania. Dlatego tak istotna jest prewencja, bo zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć – dodaje dr Wyszyńska-Ślufińska.
Posłuchaj całej rozmowy prowadzonej przez Kubę Kaługę:
puch





