To nie lada gratka dla fanów mody w Trójmieście. W gdyńskim centrum mody Klif jest już czynny sklep COS, drugiej po H&M marki szwedzkiego koncernu Hennes&Mauritz. Minimalistyczne fasony, surowe kroje, proste dodatki – to definicja mody według COS.
Otwarcie sklepu było jedną z głównych atrakcji Dnia Świątecznych Zakupów w Klifie w piątek 27 listopada. Salon jest piątym sklepem marki COS (Collection of Style) w Polsce. Sieciówka ma już dwa salony w Warszawie i po jednym w Katowicach i Poznaniu.
Na 440 metrach kw. powierzchni na pierwszym piętrze można kupić kolekcję damską, męską i dziecięcą. W wystroju sklepu białe elementy dekoracyjne zestawiono z naturalnym drewnem, metalowymi prętami i świeżymi kwiatami, podobnie jak w pozostałych salonach sieci. Na ścianach umieszczono napisy z informacjami dla klientów.
– Nie spodziewałem się, że salon w Gdyni będzie aż tak duży. Kolekcji męskiej nie ograniczono do kilku elementów, tylko poświęcono jej dwa oddzielne segmenty. Dziś kupiłem t-shirt, ale wrócę po więcej – komentował podczas otwarcia Paweł Słonimski, jeden z klientów.
– Z przyjemnością rozszerzamy działalność, oferując naszym klientom z Gdyni możliwość cieszenia się marką – tak z kolei premierę salonu w Gdyni komentowała Marie Honda, dyrektor zarządzająca COS.
Kolekcje COS to połączenie ponadczasowych fasonów ubrań z nowoczesną nutą. W ofercie marki są głównie proste okrycia wierzchnie, swetry, bluzki i sukienki. Uzupełniają je dodatki – skromna biżuteria, skórzane torebki, kaszmirowe szaliki i czapki. Wysoka jakość ubrań i ich oryginalne kroje sprawiają, że kolekcje sieciówki śmiało mogą konkurować z tymi od światowych projektantów. Ceny wahają się od ok. 60-80 zł za element bielizny/skarpetki do 1500 zł za wełniany płaszcz.
COS (Collection of Style) jest drugą największą marką szwedzkiego koncernu modowego Hennes & Mauritz. Powstała w 2007 roku jako droższy odpowiednik H&M, kojarzonego głównie z masową produkcją. Linie COS’a są przeznaczone dla bardziej wymagających klientów, produkowane w mniejszej ilości egzemplarzy, z lepszych jakościowo materiałów. Marka liczy ponad sto sklepów na całym świecie.
W czasie Dnia Świątecznych Zakupów w Klifie w piątek 27 listopada otwarto również salon polskiej marki 4F, produkującej odzież sportową. Rozstrzygnięto też loterię paragonową dla klientów. Tego dnia w zakupach gdynianom doradzała znana blogerka modowa Jessica Mercedes, a imprezę poprowadził Dawid Woliński, projektant i juror programu Top Model.
Fot. Radio Gdańsk/Dominika Raszkiewicz