Żuraw z nowoczesną technologią offshore – AHC powstał w Gdyni. To pierwsza taka konstrukcja w całości zbudowana i zamontowana w naszym kraju. Nowoczesny żuraw z systemem AHC (Active Heavy Compensated) został wykonany w zakładzie Palfinger Dreggen Poland Sp.z o.o. w Gdyni. Technologia aktywnej kompensacji udźwigu jest wykorzystywana w celu zredukowania wpływu fal podczas operacji morskich, wykonywanych żurawiem lub wciągarką. Mechanizm podnoszenia zaopatrzony w system AHC posiada system sterowania, który aktywnie stabilizuje położenie ładunku podczas kołysania statkiem.
PRESTIŻOWY KONTRAKT
Palfinger Marine podpisał prestiżowy kontrakt z Norside na dostawę żurawia w ubiegłym roku. W zeszłym miesiącu żuraw został przetransportowany z zakładu Palfinger w Gdyni do terminala BCT, a następnie zainstalowany na pokładzie statku Vestland Cygnus.
Jego udźwig wynosi 100 ton przy wyciągu 20 metrów i 20 ton przy wyciągu 37 metrów. Dodatkowo wyposażony jest w wyciągarkę pomocniczą z systemem AHC o udźwigu 10 ton i wysięgu 40 metrów. Vestland Cygnus jest statkiem wykorzystywany do obsługi morskich farm wiatrowych.