Co jest dla nas najważniejsze w pracy? Ekspertka wyjaśnia, jak zmienia się podejście

(fot. Pixabay)

W audycji „Głos Pracownika” opowiadamy o tym, co w pracy jest najważniejsze. Kiedyś duże znacznie miał klimat i ludzie, teraz ze względów ekonomicznych liczą się pieniądze. Co jeszcze? O tym Alicji Samolewicz-Jeglickiej opowiedziała Agnieszka Śladkowska, twórczyni Gorilla Job.

– Pieniądze zaczynają być bardzo istotnym powodem zmiany pracy ze względu na inflację. Ludzie mówią szczerze, że przestał im się spinać budżet. Oczywiście to nie jest jedyny powód. Bardzo często jest też tak, że pracodawca jest w stanie wynagrodzić pracownika odpowiednio do sytuacji rynkowej, a mimo to pracownik nie chce tam być. Rok temu z reguły motywacje były dwie. Albo jest mi źle, po prostu czysto personalnie, bo mnie tam nie szanują i szef jest nieprzyjemny, albo firma nie daje mi szansy na rozwój – powiedziała Śladkowska.

Motywacje kandydatów zależą m.in. od wieku. – Znaczenie mają elementy, które firma komunikuje. Dla pracownika starszego bardzo dużą wartością jest bezpieczeństwo. Czyli jak powiemy kandydatowi, że to jest oferta, gdzie pracodawca nie podejmuje nieprzemyślanych ruchów kadrowych, gdzie zawsze daje się szansę po okresie próbnym, że firma jest stabilna i nikogo nie zwolniła podczas covidu, to słyszymy odpowiedź: a to dobrze, to mnie uspokaja. Natomiast młodzi pracownicy nie mają takiej potrzeby, widać, że raczej u nich gotowość do zmiany jest tak duża, że wartością nie jest to, że ktoś będzie ich trzymał, bo sami taką decyzję podejmą. Młodzi pracownicy z reguły patrzą na to, czy się utożsamiają z samą organizacją, czy ona się zachowuje tak, jak oni by chcieli, żeby się zachowywała, czy organizacja jest bardziej ich czy nie ich. Młodzi pracownicy dużo częściej pytają o to, jakie są benefity pozapłacowe. Czy jest karta MultiSport, czy są dodatkowe dni urlopowe, czy pracodawca daje szansę na opiekę medyczną. Takie pytania się pojawiają, chociaż one pewnie nie są decydujące przy podejmowaniu ostatecznej decyzji przy zmianie pracy. Jeśli chodzi o starszych pracowników, to już dawno nie zdarzyło mi się, żeby osoby w wieku 35, 40+ zapytały o benefity – dodała ekspertka.

Posłuchaj całej audycji:

 

am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj