Zakres inwestycji drogowych nigdy nie był tak duży w naszym województwie. Na dzisiaj mamy rozpoczętych ok. 100 km dróg ekspresowych o łącznej wartości ponad 3,5 mld zł – mówił na antenie Radia Gdańsk Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Najczęściej pojawiające się hasło w SMS-ach od słuchaczy Radia Gdańsk to Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, obok oczywiście Obwodnicy Zachodniej, podstawowej. Coraz częściej słyszymy o utrudnieniach, zwłaszcza na węźle Gdańsk Południe. Najgorsze już za nami? – rozpoczął prowadzący audycję Sebastian Kwiatkowski.
– Żeby było lepiej, musi być najpierw troszkę gorzej. Przebudowujemy ten węzeł na istniejącej sieci, na obwodnicy Trójmiasta, gdzie ruch sięga w szczytach ponad 114 tys. pojazdów na dobę, jest to bardzo trudne wyzwanie i koordynacja tego zadania jest też bardzo skomplikowana – wyjaśnił Waldemar Chejmanowski.
– Ale zwężenia do jednego pasa, z jakimi mamy do czynienia ostatnio, powodują korki sięgające nawet 9 kilometrów w szczycie. Mamy się z tym oswoić, że najbliższy rok tak będzie wyglądał? – dopytywał nasz reporter.
– Mam nadzieję, że ten rok nie będzie tak wyglądało, że te utrudnienia w miarę szybko się skończą. Harmonogram jest tak stworzony, żeby one były jak najmniejsze i tylko wtedy, kiedy jest niezbędna konieczność, żeby wejść w pas drogowy i ograniczyć pasy ruchu – dodał zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
W ocenie „Gościa Dnia Radia Gdańsk” najważniejsze prace na węźle Gdańsk Południe są już „z górki”. – W ramach budowy tego węzła budujemy pięć nowych obiektów inżynierskich. W zakresie łącznic wszystkie będą nowe, żadna z tych obecnych łącznic węzła Południe nie zostaje, będzie trzeba je wybudować na nowo. W dużym zakresie wykonawca już to zrobił, obiekty inżynierskie widzą państwo na drodze – mówi Waldemar Chejmanowski.
Jak przypomniał Sebastian Kwiatkowski, węzeł Gdańsk Południe będzie wkrótce częściowo zamknięty, będą objazdy przez Węzeł Kowale.
– Będzie to dotyczyło tylko jednej relacji i to relacji, która jest najmniej obciążona na tym węźle, czyli od Warszawy w stronę autostrady A1 i Łodzi – tłumaczy Waldemar Chejmanowski.
Dlaczego przedłużono prace na ekspresowej siódemce? Co stanie się z drogami sąsiadującymi z placem budowy trasy metropolitalnej? Na czym polegają trwające wciąż prace na Trasie Kaszubskiej? Czy i kiedy „ekspresówką” dojedziemy z Trójmiasta do Słupska? Na te i wiele innych pytań odpowiedział „Gość Dnia Radia Gdańsk”.
Posłuchaj całej audycji:
puch