Jak może wyglądać kampania samorządowa w Gdańsku? „Naczelnym hasłem będzie kwestia zmiany”

Pre-kampania samorządowa trwa. Kampania właściwa lada moment się rozpocznie. Co będzie w niej istotne, jakie tematy będą się przebijały? Trwały już spory o żłobki, debaty na temat budowy basenów, spotkania z mieszkańcami poszczególnych dzielnic Gdańska. Wciąż nie wiadomo jednak, co może być tzw. „asem w rękawie” kandydatów.

Gośćmi Jacka Naliwajka w Komentarzach Radia Gdańsk byli Elżbieta Rutkowska – Krytyka Polityczna oraz Andrzej Skiba – Instytut Debaty Publicznej.

– Bardzo ważne jest to, żeby poznać potrzeby, bo to powoduje rozpoczęcie dialogu w kierunku próby pokazania różnych rozwiązań danego problemu. Mieszkańcy Gdańska zabierają głos, ponieważ też są panele obywatelskie, konsultacje, możemy mówić, że mogłyby być lepsze, ale dopiero uczymy się tych narzędzi i Gdańsk pokazuje, że chcemy się uczyć – mówiła Elżbieta Rutkowska.

– Naczelnym hasłem w Gdańsku, w kampanii wyborczej, będzie kwestia zmiany, czyli tego czy Gdańsk się zmieni, czy zmieni się władza, czy zmieni się sposób konstruowania wizji miasta, czy Gdańsk będzie miastem tylko dla deweloperów, czy będzie też miastem, gdzie będzie głos mieszkańców – dodał Andrzej Skiba.

 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj