Kupowanie danych w mediach społecznościowych – problem czy norma? Goście audycji o aferze z Facebookiem w tle

W sieci wybuchła afera z firma konsultingową Cambridge Analytica i danymi udostępnianymi przez Facebooka. O tym, jakie są jej konsekwencje, ale też o roli mediów społecznościowych w życiu pracodawcy i pracownika, rozmawiali  Joanna Bojarska-Buchcic, Marek Lewandowski i Robert Raszczyk, goście audycji Ludzie i Pieniądze. – Wartość Facebooka nie bierze się z niczego. To, że teoretycznie korzystamy z mediów społecznościowych za darmo, nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości. Afera z Cambridge Analytica nie może więc dziwić. Takich sytuacji jest pewnie więcej i lepiej o nich nie mówić – mówili goście Artura Kiełbasińskiego.

Na Facebooku publikujemy informacje, które są dla przedsiębiorców bardzo istotne i które mogą mieć wpływ na nasze zatrudnienie. Rekruterzy przeglądają profil kandydata w poszukiwaniu konkretnych treści, zarówno plusów i minusów. Wszystko, co wrzucimy, może zostać wykorzystane w procesie rekrutacji pracowników. Kupowanie danych nie jest niczym nowym, ryzyko zawsze istnieje – przypominali.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj