Prawie co piąty przedsiębiorca z Polski w ogóle nie słyszał o RODO, a kary związane z jego nieprzestrzeganiem jeżą niejeden włos na głowie. Wśród zalet przedsiębiorcy wymieniają uporządkowanie procedur, lepsze zabezpieczenie danych osobowych i zmniejszenie liczby ofert wpływające na maila. Czy polskie firmy są dziś gotowe na RODO?
– Prawdopodobnie polskie firmy nie są na to gotowe. Z drugiej strony zazdroszczę tym, którzy o RODO nie słyszeli, bo teraz „wyskakuje” ono wszędzie. Były nawet próby wyłudzenia od firm pieniędzy – oferowano szkolenia i mówiono, że jeśli firmy tych szkoleń nie wykupią, to zapłacą straszne kary – mówił Maciej Goniszewski.
– Nie wyobrażam sobie, że nagle musiałbym informować wszystkich znajomych, których numery mam w telefonie prywatnym, o przetwarzaniu bazy danych – dodał Jerzy Czuczman.
Między innymi o tym dyskutowali goście Iwony Wysockiej w audycji Ludzie i Pieniądze – Maciej Goniszewski z uniwersyteckiego Radia Mors i Jerzy Czuczman, dyrektor Związku Pracodawców Forum Okrętowe.