Sytuacja w branży transportowej. Autokary rzekomo są odbierane firmom przez leasingodawców i sprzedawane za grosze. Czy rzeczywiście można zaobserwować zjawisko wzmożonych windykacji? O tym Artur Kiełbasiński rozmawiał z Markiem Tarczyńskim z Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Drugim tematem programu była budowa portu zewnętrznego. Do Portu Gdynia zgłosiło się czterech kontrahentów, gotowych uczestniczyć w projekcie. O tym mówił Maciej Krzesiński, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej.
– Naturalnym działaniem leasingodawcy, w przypadku braku spłat leasingowych, jest odebranie sprzętu. Niestety, zapaść trwa prawie rok i nie widać światełka w tunelu. Tu decyduje czysty biznes, ale to doprowadzi do dalszych perturbacji na rynku. W normalnej sytuacji, jeśli grupa przedsiębiorców nie spłaca rat, zabrany sprzęt można wyleasingować komuś innemu – mówił Marek Tarczyński.
W drugiej części audycji poruszony został temat budowy portu zewnętrznego.
– Osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w tym projekcie. Oferty złożyły zarówno pojedyncze firmy, jak i konsorcja firm, mocno obecne na rynku kontenerowym. To podmioty z pierwszej dziesiątki największych operatorów kontenerowych świata. Konkurenci są na tyle mocni, że najbliższy czas zapowiada się naprawdę ciekawie. Między innymi porozmawiamy z nimi o tym, jak wyobrażają sobie funkcjonowanie w porcie. My, jako podmiot publiczny i potencjalny partner prywatny, będziemy to robić wspólnie, chcemy jak najszybciej ten port wybudować – zaznaczył Maciej Krzesiński.