Urlop ojcowski coraz popularniejszy. „Wpisuje się to w trend”

Zbigniew Markowski, Szczepan Sakowicz i Bogusław Wieczorek
Zbigniew Markowski, Szczepan Sakowicz i Bogusław Wieczorek

180 tysięcy mężczyzn skorzystało w ubiegłym roku z urlopów ojcowskich. To o ponad 150 tysięcy więcej niż 10 lat temu – wynika z danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

W audycji „Ludzie i Pieniądze” o rosnącej popularności urlopów ojcowskich Iwona Wysocka rozmawiała ze Szczepanem Sakowiczem z firmy Kainos, doradcą zarządu Olivia Centre Bogusławem Wieczorkiem oraz Zbigniewem Markowskim z Gdańskiego Klubu Biznesu.

OJCOWIE NIE WYKORZYSTUJĄ CAŁEGO URLOPU

– Panowie coraz częściej biorą wolne na dzieci, ale nie są to długie urlopy. Żaden z nich nie trwał 12 miesięcy, a raczej miesiąc lub dwa – zauważył Sakowicz.

– Wpisuje się to w trend dbania o dobrostan. Pracodawcy wychodzą z wieloma inicjatywami w tym zakresie – zaznaczył Wieczorek.

KOBIETY CHCĄ WRACAĆ DO PRACY

– Nie traktuję tego jako trendu, ale zjawisko. Szerszym kontekstem jest chęć kobiet powrotu do pracy. Młode Polski są ambitne i chcą być aktywne. Dobre nastawienie spółek wynika z tego, że mamy braki na rynku pracy – ocenił Markowski.

Mężczyźni rzadziej korzystają z urlopów rodzicielskich. W ubiegłym roku zdecydowało się na to 4 procent młodych ojców.

Posłuchaj całej audycji:

ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj