Testowaliśmy wersję benzynową z silnikiem 1,4 o mocy 140 KM. W ofercie są też silniki 1,2 ale naszym zdaniem za słabe. Za to 1,4 jest więcej niż optymalny. Przy spokojnej jeździe spala około 7 litrów na 100 kilometrów. Jeśli zechcemy przyspieszyć, setkę osiągnie w osiem sekund!
Skoda Octavia trzeciej generacji jest o około dziesięć tysięcy złotych droższa od swojej poprzedniczki. Zaczynamy od tego właśnie, bo to atrakcyjna cena w dużej mierze sprawiała, że Skoda Octavia stała się jednym z najchętniej kupowanych aut w Polsce.
Zastanawialiśmy się, czy nowe, droższe auto powtórzy ten sukces. I mamy wrażenie, że ma szanse, bo dostajemy naprawdę dużo.
Auto jest szersze, dłuższe i lżejsze od poprzednika. Jednak nam, najbardziej spodobało się wnętrze. Konia z rzędem temu, kto odgadnie że siedzi w aucie budżetowym. Nowa Octavia to dobrze spasowane wnętrze, z dobrej jakości materiałów, intuicyjne i minimalistyczne.
Z tego auta wysiada się z żalem. Wyniki sprzedaży z ostatnich miesięcy tego roku potwierdzają, że takie odczucia towarzyszą kilku tysiącom klientów w Polsce.
Samochód do testów użyczyła firma Skoda LELLEK Sopot.