Ten samochód od początku był dla nas wielką niewiadomą. SsangYong Rexton jest flagowym modelem koreańskiej marki. Tak, nie chińskiej, ale koreańskiej, choć z dużym indyjskim wkładem finansowym. Na rodzimym rynku jest jednym z wiodących graczy. Dlaczego więc w Polsce sprzedaje się ich 30 rocznie? To właśnie próbowaliśmy sprawdzić. Auto prezentuje się naprawdę nieźle. Na pierwszy rzut oka przypomina Mercedesa ML. I nie ma tu przypadku, bo kiedyś SsangYongi były tworzone przy współpracy z Mercedesem. Dziś pozostała po nim przede wszystkim skrzynia biegów. Dodajmy, że Rexton to klasyczna terenowa konstrukcja, jakich dziś już mało. Karoseria umieszczona na ramie, w napędzie reduktor. Dzielność terenowa tego auta jest podobno niezła.
Rexton jest samochodem 7 miejscowym. Trzeci rząd rozkłada się sprawnie i byłby wygodny gdyby nie to, że kanapa leży niemal na podłodze. Wyższe osoby kolana będą miały więc przy… uszach. Pod maską Rextona pracuje 2-litrowy diesel Made in Korea o zaskakująco dobrej kulturze pracy. 155 KM i 360 Nm sprawiają, że jest całkiem dynamiczny. I to co w SsangYongu najważniejsze. Cennik. Zaczyna się od 99 tysięcy złotych. Kończy na około 140 tysiącach. Do tego dostajemy pięć lat gwarancji.
Jeśli na dłuższą metę będzie jeździł tak jak wygląda to jest naprawdę nieźle. Prawdziwą cenzurę Rextonowi ale i marce na polskim rynku wystawi życie.
Samochód do testów użyczyła firma PHU Zdanowicz.