Zaczynamy od informacji na temat potu w Ustce. Ministerstwo Obrony Narodowej nie chce w niego inwestować, ponieważ jest on w zasięgu rosyjskich rakiet z Kaliningradu. Sprawa wynikła gdy grupa specjalistów zwróciła wojsku uwagę, że port – po modernizacji – mógłby zostać wykorzystany do celów militarnych. Głos w tej sprawie zabrała także posłanka Małgorzata Zwiercan. Wystąpiła ona w tej sprawie z interpelacją do marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego. Jej zdaniem odpowiedź Ministerstwa Obrony Narodowej jest zastanawiająca, bo „należy jasno stwierdzić, że całe polskie wybrzeże znajduje się w zasięgu strefy rażenia z Kaliningradu, również Gdynia” i czy to w związku z tym oznacza brak inwestycji wojska również w innych portach.
Do tego tematu będziemy wracać gdy tylko pojawią się odpowiedzi na te pytania, a już teraz odpowiedź na inne, bardzo ważne pytanie. Pytanie dotyczące śmigłowców ratowniczych. Otóż pierwsza z remontowanych maszyn wraca do Gdyni w tym tygodniu. To jeden z pięciu śmigłowców, których modernizacja rozpoczęła się w 2014 roku i miała potrwać maksymalnie do kwietnia 2016 roku. Z powodu przedłużającego się remontu wciąż nie udało się ponownie otworzyć punktu dyżurowania śmigłowców ratowniczych w Gdyni. Od ponad roku do wszystkich akcji na Bałtyku wylatuje maszyna z Darłowa. W końcu pojawiła się jednak dobra informacja i o tym właśnie komandor podporucznik Czesław Cichy z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.
Potem przenosimy się do stoczni Remontowa Shipbuilding. Tam powstał najnowszy okręt przeznaczony dla polskiej Marynarki Wojennej – chodzi o niszczyciela min Kormoran. O samym okręcie jak i o testach morskich, które właśnie przechodzi opowiada Krzysztof Machnik – kierownik projektu okręt Kormoran.
A na koniec jak co tydzień zaglądamy do radiowego archiwum i kolejna część rozmowy z legendarnym dowódcą polskich okrętów podwodnych podczas II wojny światowej – kmdr Bolesław Romanowski. Dlaczego nazywamy go legendarnym? Odpowiedź na to pytanie w dzisiejszej audycji.