Powszechnie wiadomo, że gwarancja to podstawa do złożenia reklamacji wadliwego towaru. Kiedy kupujemy sprzęt RTV/AGD często oprócz standardowej gwarancji jest nam oferowana dodatkowa tzw. gwarancja przedłużona. Jak wyjaśniła w Radiu Gdańsk ekspert radca prawny Oliwia Owczarz, to zupełnie inne uprawnienie niż „zwykła” gwarancja, bo udziela jej inny podmiot.
Sporo problemów ze skorzystaniem z uprawnienia gwarancji jest także w przypadku szkód z udziałem dzieci i zwierząt. Na przykład – ktoś niósł laptopa i potknął się o kota, lub kiedy pies, witając swojego pana, przewrócił go, co spowodowało uszkodzenie telefonu znajdującego się w kieszeni. W obu sytuacjach ubezpieczyciel zakwalifikował to jako „zdarzenie spowodowane przez zwierzęta”, co skutkowało odmową wypłacenia pieniędzy. Jak więc zaleca ekspert, aby uniknąć podobnych sytuacji, należy zwrócić uwagę na treść umowy o dodatkową gwarancję.