Segregacja odpadów, odpowiednia utylizacja i dbałość o środowisko zapewniły Radiu Gdańsk nagrodę w konkursie reklamowym. W Kazimierzu Dolnym rozstrzygnięto konkurs na najlepszą reklamę radiową przygotowaną przez media publiczne. Wszystko miało miejsce na XX. Seminarium Reklamy Radiowej, które odbyło się w dniach 9-11czerwca. Zwyciężyło Radio Białystok, na drugim miejscu znalazło się Radio Merkury, a na trzecim Radio Gdańsk.
Reklama stworzona przez pracowników radiowych przestrzegała przed zanieczyszczaniem środowiska, roztaczając wizję świata w przyszłości. Jest on skażony rozmaitymi chemikaliami i wyklucza poruszanie się w nim inaczej, niż w masce przeciwgazowej.
Kampania na celu ma ostrzeżenie i przypomnienie, o tym jak ważne jest segregowanie śmieci i ich odpowiednia utylizacja. Twórcy pragną otworzyć oczy na to, że nawet jedna niepozorna bateria ma w sobie długą listę substancji, które szkodzą środowisku i nieodwracalnie je niszczą.
Dobry spot nie pownien być długi, ale musi być mocny. Ten jest bardzo sugestywny i daje słuchaczowi do myślenia. Myślę, że ma nawet szansę go przestraszyć i nakłonić do zmiany nawyków. Ja sama, gdy przeczytałam o szkodliwości danych odpadów, przestraszyłam się tego, jak bardzo jest to groźne dla naszej planety, mówi Ewa Jaszczurowska, autorka scenariusza.
Na seminarium przedstawiciele rozgłośni radia publicznego z całej Polski rozmawiali o słuchalności radia publicznego w Polsce, o problemach i aktualnej sytuacji reklamy w kraju, o przychodach z reklam i nietypowych akcjach promocyjnych.
Autorzy nagrodzonej reklamy:
Lektorzy: Karolina Malenda, Jarosław Tyrański
Producent: Urszula Przybylska
Realizator: Tomasz Cybula
Scenariusz: Ewa Jaszczurowska