Pozycjonowanie firmowej strony internetowej najczęściej przedsiębiorcy zlecają agencjom SEO. To organizacje, które budują widoczność serwisów w Google na wartościowe frazy kluczowe. Na jakiej podstawie wyliczają koszt swojej usługi i co wpływa na ostateczną cenę?
Pozycjonowanie strony – z czego się składa?
Pozycjonowanie stron internetowych składa się z szeregu czynności, których celem jest budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce. To przede wszystkim optymalizacja techniczna, polegająca na dostosowywaniu serwisu do potrzeb użytkowników oraz wytycznych Google. Strona powinna szybko się wczytywać, jednocześnie poprawnie wyświetlając się na każdym typie urządzenia – w tym na telefonie, czy tablecie.
Równie ważnym elementem składowym pozycjonowania jest tworzenie treści. To właśnie w tekstach umieszcza się frazy kluczowe, które wyszukują użytkownicy. Content nie może być jednak niskiej jakości, stworzony na potrzeby robotów indeksujących. Ważne jest, aby takie treści były wartościowe dla użytkowników – powinny być maksymalnie merytoryczne. W ostatnim czasie algorytm Google szczególną uwagę zwraca także na intencję zapytań. Nie każde wyszukiwanie jest dokładnie takie samo. Dlatego treści powinny być tworzone tak, aby stanowić satysfakcjonującą i dopasowaną odpowiedź do potrzeb użytkownika.
Ostatnim elementem składowym pozycjonowania stron jest pozyskiwanie linków. Zewnętrzne odnośniki prowadzące do domeny mają znaczenie podczas ustalania rankingu przez algorytm. Należy jednak pozyskiwać linki z wartościowych i dopasowanych tematycznie witryn, aby w ten sposób skutecznie budować widoczność w Google.
Koszty pozycjonowania strony przez agencję SEO
Pozycjonowanie strony jest procesem długofalowym. Dlatego współpraca z agencją opiera się najczęściej na zawarciu umowy, wedle której w każdym miesiącu specjaliści będą podejmować szereg określonych działań, mających na celu budowanie widoczności serwisu w wyszukiwarce Google. Co dokładnie składa się na koszt pozycjonowania strony przez agencję? Oto podstawowe czynniki:
- Optymalizacja techniczna – to proces mający na celu usprawnić witrynę pod kątem jej funkcjonalności i czasu ładowania. Zależnie od wielkości serwisu optymalizacja może trwać od kilku do nawet kilkudziesięciu roboczogodzin.
- Content marketing – tworzenie i publikacja wartościowych treści. To opisy produktów, usług i kategorii, a także artykuły, poradniki oraz teksty publikowane zewnętrznie, na przykład w ramach współpracy partnerskiej.
- Linkowanie zewnętrzne – proces pozyskiwania linków to nie tylko szukanie „miejsc”, gdzie można dodać odnośnik, ale także planowanie całego przedsięwzięcia. Dzięki temu całość pozostaje całkowicie bezpieczna i przynosi konkretne efekty.
- Audyty, analizy, raportowanie – tworzenie audytów, analiz oraz raportów wymaga czasu.
- Narzędzia – agencje SEO korzystają z szeregu specjalistycznych narzędzi, bez których stworzenie i wdrożenie skutecznej strategii pozycjonowania byłoby niemożliwe.
- Konsultacje – specjaliści pozostają do dyspozycji klientów. Zwykle to kilka godzin w skali miesiąca, a czas ten wlicza się do wyceny zaproponowanej przez agencję.
To podstawowe koszty, jakie ponosi agencja SEO podczas realizacji usługi pozycjonowania. Konkretne kwoty są jednak różne, zależnie od typu strony internetowej. Dlatego wyceny są tworzone indywidualnie.
Cennik pozycjonowania stron internetowych
Czy istnieje cennik pozycjonowania stron internetowych? Zaprojektowanie jednego, uniwersalnego kosztorysu jest trudne ze względu na fakt, że strategie SEO są zawsze projektowane i wdrażane indywidualnie. Podczas analizy serwisu agencja tworzy spersonalizowany harmonogram wraz z proponowaną wyceną. Choć często organizacje świadczące usługi z zakresu SEO publikują cennik pozycjonowania, warto wiedzieć, że jest to jedynie przybliżony koszt, a nie stała kwota dla każdego biznesu online. Dlatego agencje proponują konsultacje ze specjalistami oraz darmowe wyceny, aby przygotować optymalną i skuteczną strategię dla stron i sklepów internetowych.
artykuł sponsorowany