Kreatyna – wartościowe wsparcie osób aktywnych fizycznie

(Fot. mat. rekl.)

Kreatyna to popularny suplement diety, który jest chętnie wykorzystywany zarówno przez początkujących zawodników, jak i doświadczonych sportowców. To związek, który może pozytywnie oddziaływać na zdolności wysiłkowe, a także wspierać rozbudowę masy mięśniowej i procesy regeneracyjne zachodzące w ustroju po zakończeniu treningu.

Kreatyna – co to?

Kreatyna jest związkiem chemicznym, który stanowi połączenie kwasu octowego z cząsteczką guanidyny. To substancja, która naturalnie powstaje w organizmie człowieka z trzech aminokwasów, takich jak glicyna, metionina i arginina. I choć kreatyna może być naturalnie syntetyzowana w ludzkim ustroju, osoby, które wykonują intensywne wysiłki fizyczne, powinny rozważyć dostarczanie związku do organizmu również z zewnątrz – wraz z codziennym jadłospisem lub w postaci suplementów diety.

Kreatynę można znaleźć w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak mięso, ryby, mleko oraz przetwory mleczne. Jednakże, aby dostarczyć do organizmu odpowiednią dawkę związku, należałoby spożyć znaczne ilości produktów uznawanych za bogate źródła składnika, dlatego też osoby, które wyróżniają się zwiększonym zapotrzebowaniem na kreatynę, powinny rozważyć także stosowanie suplementów diety, zawierających cenną substancję.

Poszukując wartościowego suplementu diety, który stanowi skoncentrowane źródło kreatyny, warto zapoznać się z ofertą marki OstroVit – https://ostrovit.com/pl/menu/kreatyna-18777.html. Różne formy i rodzaje kreatyny dostępne wśród produktów proponowanych przez firmę, umożliwiają wybranie preparatu dopasowanego do indywidualnych potrzeb i preferencji konsumenta.

Kreatyna i jej wpływ na organizm człowieka

Kreatyna to składnik, który w mięśniach szkieletowych jest przekształcany do fosfokreatyny, czyli związku, który stanowi istotny magazyn energii ATP. Kreatyna uczestniczy w wytwarzaniu adenozynotrifosforanu i zapewnia komórkom ludzkiego ciała dostęp do energii. Tym samym substancja umożliwia właściwy przebieg procesów życiowych, a także wykonywanie wysiłku.

Dodatkowo kreatyna może działać antykatabolicznieanabolicznie – składnik może stymulować syntezę protein w komórkach mięśniowych, wykazując korzystny wpływ na przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej. Jednocześnie kreatyna może sprzyjać poprawie możliwości wysiłkowych, przyczyniając się do zwiększenia wydolności fizycznej, a także oddziałując na siłę i wytrzymałość, a pozytywne działanie związku można zaobserwować w szczególności w przypadku wykonywania następujących po sobie, krótkich i bardzo intensywnych aktywności fizycznych.

Jakby tego było mało, kreatyna może również powodować przyspieszenie regeneracji mięśni po zakończonym treningu, sprzyjając odbudowie uszkodzonych włókien mięśniowych i korzystnie wpływając na naprawę mikrouszkodzeń.

Rodzaje kreatyny – jaka forma kreatyny jest najlepsza?

Kreatyna to jeden z najpopularniejszych suplementów diety, który jest chętnie wykorzystywany przez osoby aktywne fizycznie. Tym samym na rynku znaleźć można różne preparaty kreatynowe, które występują w różnorodnych postaciach – w tabletkach, kapsułkach czy proszku.

Najpopularniejszą i najlepiej przebadaną formę kreatyny stanowi monohydrat kreatyny, czyli połączenie cząsteczki kreatyny z cząsteczkami wody. To substancja, która szybko nasyca mięśnie, wyróżniając się świetną przyswajalnością. Dużym zainteresowaniem wśród sportowców cieszy się również jabłczan kreatyny, czyli związek, który stanowi połączenie cząsteczki kreatyny z kwasem jabłkowym. To bardziej stabilna forma kreatyny, która wykazuje łagodniejszy wpływ na układ pokarmowy. Ponadto wśród preparatów kreatynowych można wyróżnić także cytrynian kreatyny, który stanowi połączenie kreatyny z kwasem cytrynowym oraz chlorowodorek czy pirogronian kreatyny. Coraz większą popularność zyskują również stacki kreatynowe, które stanowią połączenie kilku rodzajów kreatyny w jeden związek.

art. sponsorowany

Komentarze


Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj