New England Patriots i Atlanta Falcons – te drużyny stanęły naprzeciw siebie w 51. Super Bowl. Cała Ameryka w niedzielny wieczór oglądała historyczne zwycięstwo „Patriotów”, którzy przegrywali 3:28, by ostatecznie zwyciężyć 34:28!
Od początku meczu lepiej dysponowana była mniej doświadczona drużyna Falcons. Gracze z Atlany wykorzystywali każdy błąd rywali i do przerwy prowadzili 21:3. Dopiero w trzeciej kwarcie Patriots zdobyli pierwsze przyłożenie. Czwarta była popisem ich gry – wygrali ją 19:0 i doprowadzili do dogrywki.
W niej zasady są takie, że wygrywa drużyna, która pierwsza zdobędzie przyłożenie. Gracze z New England Wygrali losowanie, dzięki czemu jako pierwsi grali w ataku. Doświadczony Tom Brady doskonale poprowadził swoich kolegów, a punkty na wagę historycznego zwycięstwa zdobył James White.
„Patrioci” to najbardziej doświadczona drużyna w NFL pod względem udziału w finale rozgrywek. Tylko w XXI wieku siedem razy walczyli w ostatnim meczu, a łącznie był to ich dziewiąty występ na tym etapie. Atlanta Falcons dopiero po raz drugi zagrali w Super Bowl.
PONAD STO MILIONÓW WIDZÓW PRZED TELEWIZORAMI
Finał rozgrywek NFL dominuje za oceanem we wszystkich mediach zarówno przed, jak i po meczu. Szacuje się, że w 2016 roku obejrzało go średnio 111.9 mln widzów. Nie był to jednak najlepszy wynik w historii. Dwa lata wcześniej sięgnęła 112.2 mln., a w 2015 roku było to oszałamiające 114,4 miliona widzów!
To, że sport nie jest w tym wydarzeniu najważniejszy, pokazuje fakt, że najwięcej osób przed telewizor przyciągają atrakcje organizowane podczas przerwy meczu. W tym roku jako główna gwiazda wystąpiła Lady Gaga. Na żywo podziwiać futbolistów i występy artystyczne będzie mogło niespełna 72 tysiące osób. Średnia cena za bilet wynosiła 5 tys. dolarów, nie odstraszyło to fanów, którzy wykupili wszystkie bilety.
SUPER BOWL WAŻNIEJSZY OD RODZINY
Przeprowadzone kilka lat temu badania pokazują, że ponad połowa amerykanów byłaby skłonna opuścić rodzinne święto lub ślub przyjaciela aby obejrzeć Super Bowl. Część ankietowanych przyznała, że wybraliby mecz nawet kosztem bycia przy rodzącej małżonce. Nie ma przypadku w tym, że największe koncerny walczą o czas reklamowy podczas meczu. W tym roku 30 sekund reklamy wycenione zostało na 5 milionów dolarów! Firmy, które zdecydują się na tak luksusową formę promocji muszą również ponieść koszta tworzenia spotu reklamowego. Wiąże się to z walką o prestiż. Wiele mediów tworzy rankingi najlepszych reklam emitowanych podczas Super Bowl.
Tymoteusz Kobiela