W 2015 roku mają zniknąć tunele dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim. Ulica jest jedną z najmniej przyjaznych przechodniom w Gdańsku. Od skrzyżowania z Okopową do Bramy Żuławskiej i dalej na kawałku ul. Elbląskiej cały pieszy ruch odbywa się przez pięć tuneli. Drogowcy przygotowują ekspertyzy, które posłużą przywróceniu w ciągu ulicy tradycyjnych przejść dla pieszych. Będzie to możliwe po wyprowadzeniu części samochodów z centrum miasta.
Podwale Przedmiejskie przez długi czas należało do najbardziej uczęszczanych gdańskich arterii, zmieniło się to po oddaniu Obwodnicy Trójmiasta. Dodatkowo ruch ma zmniejszyć się po oddaniu tunelu samochodowego pod Martwą Wisłą.
– Od nowego roku rozpoczęliśmy analizy dotyczące ruchu. Samo oddanie obwodnicy sprawiło, że wiele ciężarówek i samochodów zniknęło ze Śródmieścia. Tunel pod Martwą Wisłą wydaje się być kluczowym elementem, aby na Podwalu Przedmiejskim pojawiły się pasy dla pieszych, powiedziała Katarzyna Kaczmarek z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Dadatkowo rzecznik ZDiZ zapewnia, że przywrócenie ruchu dla pieszych nie będzie wymagało znacznych nakładów finansowych związanych z przebudową ulicy.
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna skończyć się w październiku. Zmiany na Podwalu Przedmiejskim planowane są na początek 2015 roku.