O planach skrócenia podróży pociągiem ze Słupska do Gdyni poinformowali przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych. Przyspieszenie i usprawnienie komunikacji na tej trasie ma umożliwić budowa drugiego toru. – Docelowo chcemy by trasa kolejowa numer 202 pozwalała na szybkie i łatwe skomunikowanie Słupska z Trójmiastem. Zakładany czas przejazdu składów pasażerskich z prędkością 160 km/h to około 45 minut z postojem na głównych stacjach, w tym Lębork i Wejherowo, mówi Zbigniew Zarychta z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Budowa drugiego toru na trasie Gdynia – Słupsk jest o tyle ułatwiona, że jeszcze przed wojną przygotowano pod tę inwestycję nasypy i wiadukty. Już po 1945 roku część trasy była dwutorowa, ale pod nadzorem Armii Czerwonej rozebrała te odcinki rozebrano, a tory wywieziono do Związku Radzieckiego.
PKP PLK pracuje teraz nad studium wykonalności inwestycji, ma być gotowe do roku 2015. Potem przetarg i budowa. Drugi tor ma powstać najpóźniej do roku 2020. PKP PLK planuje również rewitalizację linii kolejowej numer 405 Ustka – Szczecinek. Tu raczej budowy drugiego toru nie będzie. Wstępnie ustalono, że modernizacja będzie polegać przede wszystkim na uprawnieniu łączności i organizacji tak zwanych mijanek by pociągi nie musiały na siebie czekać na stacjach.