Świetnie wyszkoleni operatorzy i nowoczesny sprzęt, między innymi lokalizujący osobę dzwoniącą – Gdańsk ma jedno z najlepszych w Polsce Centrów Powiadamiania Ratunkowego. We wtorek zaprezentowano rozbudowaną siedzibę. – Pracownicy muszą mieć komfortowe warunki pracy i świetne warunki socjalne, bo pracują w trudnych warunkach – podkreśla wojewoda pomorski Ryszard Stachurski. W razie potrzeby mają też do pomocy psychologa.
Wcześniej numer 112 odbierała policja lub straż pożarna. Od grudnia robią to operatorzy, którzy kierują do nas odpowiednie służby. – W przyszłości siedziba Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego zostanie rozbudowana, bo przeniosą się do niej dyspozytorzy innych służb, tak by kompleksowo i jeszcze szybciej udzielać pomocy – dodaje Ryszard Sulęta, dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. Ma funkcjonować wyłącznie numer 112 dla wszystkich służb.
W WCPR pracuje ponad czterdziestu operatorów. Siedmiu z nich zna po trzy języki obce. Obecnie na zmianie pracuje dziesięć osób, w przyszłości będzie ich trzydzieści.
Od początku roku operatorzy WCPR odebrali 56 tysięcy telefonów.