O północy z poniedziałku na wtorek zostanie zamknięty tunel pod budynkiem dworca w Gdańsku – Wrzeszczu. To oznacza problemy z dotarciem podróżnych do peronu Szybkiej Kolei Miejskiej i peronu, na którym zatrzymują się pociągi dalekobieżne. Rozpoczyna się przebudowa torów i budowa nowego peronu we Wrzeszczu. Tunel będzie zamknięty do końca czerwca. Rozbudowa dworca zakończy się w połowie 2015r.
Bilety nadal będzie można kupić w budynku dworca. Zmieni się jednak dojście do peronów. Pasażerowie trójmiejskiej kolei, żeby dotrzeć do peronu, będą musieli wybrać drugie dostępne przejście, między ulicą Dmowskiego a Parkiem Kuźniczki. Z kolei osoby, które zamierzają jechać pociągiem dalekobieżnym, będą musiały przejść około 300 metrów z dworca do wyznaczonej kładki, która znajduje się między barem z kebabem a Biowayem.
– Bardzo mi się to nie podoba. Idąc z przystanku tramwajowego muszę przejść spory odcinek do dworca, tu kupić bilet a później przejść kolejne kilkaset metrów, żeby dojść do peronu. To nietrafiony pomysł, mówiła naszemu reporterowi jedna z pasażerek.
– Mogliby inaczej rozplanować przejście na peron pociągów dalekobieżnych. O ile mieszkańcy Trójmiasta i pasażerowie, którzy często korzystają z tego peronu sobie poradzą, o tyle nie wyobrażam sobie, żeby bez problemu dotarli tu turyści, dodaje mężczyzna czekający na pociąg.
Rozbudowa dworca we Wrzeszczu jest ostatnim elementem prac związanych z modernizacją trasy Warszawa – Gdynia na trójmiejskim odcinku. Po zakończeniu prac, pasażerowie będą mogli korzystać z wind. Nowe perony będą wyższe od dotychczasowych. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i nowe tablice z rozkładem jazdy.