Zobacz jak zmienia się dworzec w Gdańsku – Wrzeszczu

thumb wrzeszcz1

Gotowe jest już nowe przejście podziemne łączące halę dworca w Gdańsku – Wrzeszczu z peronem Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozpoczęła się budowa nowego peronu, który znajduje się między dwoma torami. W przyszłości będą się tu zatrzymywały pociągi m.in. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przebudowa stacji we Wrzeszczu to ostatni etap związany z modernizacją magistrali kolejowej łączącej Trójmiasto z Warszawą, którą prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wymieniono już ok. 600 metrów torów, zainstalowano 17 słupów sieci trakcyjnej i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wkrótce będzie gotowy liczący prawie 230 metrów mur oporowy, który rozpoczyna się w pobliżu dworca i biegnie aż do zabytkowego wiaduktu nad ulicą Wajdeloty. Kończą się już prace przy zabytkowym murze oporowym wzdłuż ulicy Białej.

Dla pasażerów jedną z najważniejszych inwestycji była budowa nowego przejścia podziemnego z hali dworcowej na perony, które powstało w miejscu dawnego przejścia. Choć tunel jest jeszcze w stanie surowym, pasażerowie mogą nim przechodzić na peron SKM. Zostaną tu jeszcze zainstalowane windy dla osób niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy z wózkami dziecięcymi. Wciąż zamknięte jest przejście podziemne łączące Wrzeszcz Dolny z Górnym. Tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego zostanie wydłużony, tak aby nad nim przechodziły nowe tory nr 2 i 4 oraz nowy peron nr 1.

thumb wrzeszcz2

Dla kolejarzy jedną z ważniejszych inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, który został umieszczony między dwoma torami. Będzie miał on 300 metrów długości, będą się tu zatrzymywały składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, powstanie do października tego roku. W maju 2015 r. zostanie zamknięty dla podróżnych peron dalekobieżny, który także zostanie przebudowany.
Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:
– każdego dnia na budowie pracuje ok. 50 osób, 2 koparki, 3 samochody wywrotki i 2 dźwigi samojezdne
– aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne wywieziono łącznie około 500 wywrotek ziemi
– do tej pory zużyto około 940 m3 betonu – to jest około 105 pełnych betoniarek

marz
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj