„Tunel pod Pachołkiem uratuje Oliwę przed rozjechaniem”. Nowa Spacerowa coraz bliżej

Kolejny krok do budowy ul. Nowej Spacerowej i tunelu pod Pachołkiem w Gdańsku. Urzędnicy mają już studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe trasy łączącej tunel pod Martwą Wisłą, przez Drogę Zieloną z Obwodnicą Trójmiasta w Osowej.
Dokument został przygotowany przez projektantów na zlecenie Gdańska i Sopotu i zakłada siedem wariantów drogi. Głównie chodzi o układ jezdni i linii tramwajowej. Wiadomo, że miałaby przebiegać wzdłuż pasa nadmorskiego, koło pętli w Jelitkowie i łączyć z istniejącą Drogą Zieloną koło Ergo Areny.

Kilometrowy tunel zaczynałby się przy początku ulicy Czyżewskiego a kończył przy leśniczówce w Renuszewie. – Dalej powstałaby dwujezdniowa ulica Spacerowa i nowy węzeł Obwodnicy Trójmiasta, a dalej też nowa Kielnieńska, biegnąca do Obwodnicy Metropolitalnej w Chwaszczynie, dodaje wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski. Przedstawiciele obu miast mają jeszcze wspólnie oceniać funkcjonalność projektu, który został wskazany jako jeden z najważniejszych dla regionu.


Wariant trasy poznamy najprawdopodobniej jesienią. Według szacunków, cała inwestycja będzie kosztowała około dwóch miliardów złotych. W pierwszym etapie budowany ma być tunel pod wzgórzem Pachołek i Nowa Spacerowa. Planowany koszt prac to nieco ponad miliard złotych. Urzędnicy zaznaczają, że inwestycja byłaby możliwa jedynie przy wparciu środków unijnych na lata 2014-2020. Być może, w tym roku uda się ogłosić postępowanie dla studium wykonalności, które dokładnie pokaże koszty i etapy inwestycji.
sk/dr
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj