Już za kilka miesięcy z kolejki SKM wysiądziemy na przystanku Gdańsk Śródmieście. Budowa zakończy się do końca tego roku. Jak mówi Radiu Gdańsk prezes SKM Maciej Lignowski, już teraz można zobaczyć jak przystanek wygląda. – Już jest właściwie gotowy peron wyspowy i stalowa konstrukcja wiaty peronowej. Jest też gotowa cała infrastruktura, która połączy peron z Armii Krajowej: są schody i szyby windowe. Z jednej strony położone są tory. Powstał budynek, który będzie służył obsłudze technicznej. Wkrótce zostaną posadowione elementy pod sieć trakcyjną oraz będą stawiane słupy trakcyjne bądź bramki. Została już wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.
Kończy się także przebudowa peronu nr 3 w Gdańsku Głównym, z którego będą odjeżdżały pociągi do Śródmieścia. Powstała nowa wiata oraz schody wejściowe. Poruszanie się pasażerom ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym. – Na całej długości peronu jest już wylana płyta betonowa, do której są mocowane szyny. Po raz pierwszy w Gdańsku zostanie zastosowana metoda beztłuczniowa. Przebudowano również rozjazdy pod wiaduktem Błędnik. Jest nowy system sterujący, mówi Maciej Lingowski.
Z przystanku Śródmieście będzie blisko do centrum Gdańska oraz do wielu urzędów i instytucji, na przykład do Urzędu Miejskiego oraz Wojewódzkiego i Marszałkowskiego. – Przystanek ten będzie też ważnym węzłem przesiadkowym, zaznacza prezes Lignowski. – Chcemy dać możliwość dobrego skomunikowania Gdańska Południe z koleją, którą można pojechać w kierunku Gdyni. Mieszkańcy zjeżdżający tramwajem będą mogli wysiąść już na wysokości Śródmieścia. W tym miejscu powstanie też pętla autobusowa. Z tramwaju lub autobusu na peron mieszkańcy będą mieli zaledwie kilkadziesiąt metrów. Liczymy na to, że wielu turystów będzie też dojeżdżało do Śródmieścia, dzięki czemu rozładuje się ruch w Gdańsku Głównym.
Szybką Koleją Miejską do Śródmieścia dojedziemy prawdopodobnie w marcu. W przyszłości na Oruni prawdopodobnie powstanie też przystanek Gdańsk Czerwony Most.